نصب چشمک در یونیتی

لطفا اگر از نسخه قبلی چشمک در پروژه خود استفاده کرده اید، ابتدا از پروژه نسخه پشتیبان تهیه کنید و پوشه های 

  • Cheshmak 
  • PlayServicesResolver
  • Android

را از یونیتی حذف نمایید.

پیش نیاز ها:

  1. آخرین نسخه یونیتی ( 2019 به بعد) به همراه پلاگین اندروید. ( این آموزش با نسخه  2019.3.14f1 تست شده است)
  2. اجرای نرم افزار تغییر IP ایران جهت عبور از تحریم در زمان خروجی گرفتن از پروژه، جهت دانلود کتابخانه های مورد نیاز ( راه دیگر استفاده از سایت هایی نظیر shecan.ir می باشد ) 

 

اضافه کردن چشمک

دانلود کتابخانه چشمک

فایل کتابخانه چشمک را از حالت فشرده خارج کنید و مطابق عکس زیر به پروژه اضافه کنید.

 

 

*اختیاری ( در صورتی که می خواهید بازی خود را به صورت Bundle خروجی بگیرید، اضافه گردد):

این پکیج را دانلود کنید و به پروژه خود اضافه کنید

دانلود 

تنظیم کلید برنامه (App Key)

در این قسمت می خواهیم App Key برنامه را در فایل AndroidManifest وارد کنیم. App Key اپلیکیشن خود را  از پنل چشمک کپی کنید. 

به مسیر Assets\Plugins\Android رفته و با دابل کلیک کردن، فایل AndroidManifest را ویرایش کنید. رشته کپی شده را در مقابل android:value قرار دهید و فایل را ذخیره کنید.

* به یکسان بودن پکیج نیم در یونیتی و پنل چشمک دقت کنید:

 

تنظیمات چشمک با موفقیت انجام شد. اپلیکیشن را بیلد گرفته و درون موبایل خود اجرا کنید. با رفرش کردن پنل چشمک دستگاه شما در لیست
نصب‌ها قرار گرفته و پس از گذشت ۱ دقیقه می‌توانید به اپلیکیشن خود پوش  ارسال کنید. در صورت تمایل می توانید با رفتن به این لینک  درآمد دلاری را در بازی های خود فعال نمایید.

ارسال داده با فرمت JSON

در چشمک این قابلیت وجود دارد تا پس از این که پوش نوتیفیکیشن را ارسال کردید هیچ نوتیفیکیشنی به کاربر نمایش داده نشود، بلکه تنها  داده با فرمت JSON به آن ارسال شود. ( برای این کار در پنل چشمک، پوش پیشرفته و  ” عدم نمایش پوش و تنها ارسال اطلاعات به برنامه ”  را انتخاب کنید)

ممکن است از خودتان بپرسید انجام چنین کاری چه فایده ای دارد؟ این کار به شما کمک می کند تا تغییراتی را در اپلیکیشن خود اعمال کنید بدون این که کاربرتان متوجه این تغییرات باشد.

ابتدا از پوشه cheshmak، گیم ابجکت CheshmakGameObject را با درگ کردن موس، در کنار سایر ابجت های بازی قرار دهید. ( اگر قبلا این کار را انجام نداده اید)

بعد از ارسال پوش، تابع onJsonReceived در فایل Cheshmak.cs  با مقدار ارسالی شما فراخوانی می شود.

ارسال پوش به یک دستگاه خاص (cheshmak ID)

برای هر کاربر در هر اپلیکیشنی که SDK چشمک در آن نصب شده باشد یک شناسه منحصر به فرد به نام Cheshmak ID ساخته می‌شود. این شناسه در برنامه اندروید شما قابل دسترسی می‌باشد. شما قادر خواهید بود چشمک آی دی را به سرور خودتان ارسال کنید.

در سرور های خودتان می‌توانید با استفاده از Rest API چشمک و داشتن Cheshmak ID به کاربر مشخصی از اپلیکیشن خود پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید. 

ابتدا از پوشه cheshmak، گیم ابجکت CheshmakGameObject را با درگ کردن موس، در کنار سایر ابجت های بازی قرار دهید. ( اگر قبلا این کار را انجام نداده اید)

مدتی بعد از نصب اپ شما، شناسه چشمک آی.دی در به onCheshmakIdReceived در فایل Cheshmak.cs ارسال می شود.

گرفتن چشمک آی.دی به روش بالا صورت ایونت و فقط یکبار در زمان نصب برنامه می باشد. درصورتی که بخواهید در زمان دلخواه به مقدار آن دست پیدا کنید، از تابع زیر کمک بگیرید:

CheshmakLib.getCheshmakID();

ریموت کانفیگ

با استفاده ریموت کانفیگ چشمک شما می‌توانید یک JSON را به صورت key-value از طریق پنل چشمک تنظیم نموده و هر یک از کلیدها و مقادیر آن را در  اپ خود دریافت نمایید. این سرویس مستقل از ریموت کانفیگ فایر بیس می باشد.

این امکان، به اپلیکیشن شما این قابلیت را می‌دهد تا بتوانید قسمت‌های قابل تنظیم اپلیکیشن خود را از طریق چشمک تنظیم نمایید. به عنوان مثال می‌توانید یک آپشن با نام bgColor در برنامه خود قرار داده و آن را در پنل چشمک خود در منوی کانفیگ تنظیم نمایید و هر بار که مایل بودید رنگ پس‌زمینه اپلیکیشن خود را تغییر دهید.

CheshmakLib.ConfigGetInt("myInt", 0);
CheshmakLib.ConfigGetString("bgColor",  "#FFFFFF");
CheshmakLib.ConfigGetLong("myLong",  0L);
CheshmakLib.ConfigGetBoolean("myBool",  false);
CheshmakLib.ConfigGetDouble("myNumber",  0.0d);

پارامتر دوم هر یک از متدها مقدار پیش‌فرض آن می‌باشد. به عبارتی در صورتی که کانفیگ مربوطه در سرور چشمک وجود نداشته باشد خروجی این متد پارامتر دوم تعیین شده می‌باشد.

در قسمت کانفیگ در پنل چشمک برای اپلیکیشن انتخاب شده خود می‌توانید کانفیگ زیر را قرار دهید.

 

سوال: آیا نیاز است کدی را پیاده سازی کنم تا کانفیگ را از سرورهای چشمک دریافت شود؟
پاسخ: خیر. sdk چشمک این کار را انجام داده و در صورت تغییر کانفیگ آن را دریافت می‌کند.

تگ کردن کاربران

یکی از نیاز های مهم برنامه نویسان دسته بندی کاربران بر اساس ویژگی های مختلف از جمله سطح دسترسی کاربر جنسیت سن علایق و … می باشد .جهت رفع این نیاز برنامه نویس نیاز دارد که به هر کاربر مشخصه هایی را تخصیص دهد که در چشمک به آنها تگ گفته می شود .

شما می‌توانید هر تگی را به کاربران خود تخصیص دهید. برای مثال زمانی که یکی از کاربرانتان با پرداخت هزینه به کاربر ویژه ارتقا یافت شما می توانید تگ premiumUser را به این کاربر تخصیص دهید. در پنل ارسال پوش چشمک گزینه ارسال بر اساس تگ کاربران وجود دارد. به این معنی که به راحتی می‌توانید به کاربرانی پوش نوتیفیکیشن ارسال نمایید که دارای تگ‌ خاصی باشند. در این مثال یعنی شما می توانید به کاربرانی که اپلیکیشن شما را با پرداخت درون برنامه‌ای خریداری کرده اند پوش نوتیفیکیشن ارسال نمایید.

چگونه کاربران را تگ کنیم؟

جهت تگ کردن کاربران شما می‌توانید با استفاده از تابع sendTag به صورت تکی و تابع sendTags به صورت لیستی از تگ ها برای نشان دادن در پنل استفاده کنید روش استفاده از هرکدام مانند مثال زیر است.

CheshmakLib.sendTag("VIP");

در صورتی که بخواهید همزمان چند تگ را به یک کاربر اختصاص دهید:

CheshmakLib.sendTags(new string[3] {"VIP", "Admin", "NEW"});

چگونه تگ ها را حذف کنیم ؟

تگ های تخصیص یافته به کاربران را میتوان به دو روش تکی و چند تایی حذف کرد: روش تکی.

CheshmakLib.deleteTag("VIP");

روش چند تایی:

CheshmakLib.deleteTags(new string[3] {"VIP", "Admin", "NEW"});

پاک کردن همه تگ ها:

CheshmakLib.deleteAllTags();