چشمک پلاس(شبکه تبلیغاتی چشمک)

با استفاده از چشمک پلاس(شبکه تبلیغاتی چشمک) می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید. چشمک با استفاده از الگوریتم های خود از بهترین ارائه دهنده، تبلیغ را دریافت و در دستگاه اندروید نمایش می دهد. با این روش درآمد دلاری شما افزایش پیدا می کند.

نصب چشمک پلاس

توجه: قبل از شروع تبلیغات نیاز است که چشمک را مطابق این لینک به پروژه خود اضافه نمایید.

 

مثال تبلیغات چشمک پلاس

 

از پوشه cheshmak، گیم ابجکت CheshmakGameObject را با درگ کردن موس، در کنار سایر ابجت های بازی قرار دهید.

سپس با دابل کلیک بر روی اسکریپت Cheshmak.cs وارد محیط ویرایش آن شوید. در تابع start می توانید تنظیمات اولیه تبلیغات را انجام بدهید.

تبلیغات تستی

تابع setTestMode برای نمایش تبلیغات در حالت تستی می باشد.به منظور این که مطمئن شوید تمامی تنظیمات را به درستی انجام داده اید.این فراخوانی باعث شده تا تبلیغات تستی به شما نمایش داده شود. مطمئن شوید که قبل از انتشار نهایی اپلیکیشن خود این کد را حذف کنید چرا که درآمدی کسب نخواهید کرد.

 CheshmakLib.setTestMode(); 

 مطمئن شوید که قبل از انتشار نهایی اپلیکیشن خود این کد را حذف کنید.

نکته: ممکن است در حالت Test موارد اعمال محدودیت سنی رعایت نشده باشد اما ما در زمان انتشار برنامه شما تمام دکمه های اعمال محدودیت سنی را فعال می کنیم.

 

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری تبلیغاتی هستند که یک فضای مستطیلی شکل را اشغال کرده و معمولا از نوع عکس یا متن می‌باشند. این نوع تبلیغات در صفحه نمایش مانده، تا زمانی که کاربر از آن صفحه برود. به منظور فعال سازی   کد زیر را قرار دهید:

// [top | center | bottom] load banner on the top of screen;
 CheshmakLib.initializeBannerAds("top"); 

نیاز به تنظیمات بیشتری نبوده و تمامی رویداد های نمایش و کلیک به صورت اتوماتیک ثبت خواهند شد. 

شما می توانید تبلیغات بنری را در بالا، پایین و یا وسط صفحه گوشی نشان بدهید. همچنین با فراخوانی تابع removeBannerAds آن را از صفحه حذف نمایید.

 CheshmakLib.removeBannerAds();

 

نمونه ای از این تبلیغ را در شکل زیر مشاهده می‌کنید:

رویداد ها

در زمان استفاده از تبلیغات بنری تابع AdsEvents در فایل Cheshmak.cs ، با دو پارامتر (type ، eventName) و به شرح زیر فراخوانی می شود.

type همیشه برابر “BANNER” می باشد. مقدار eventName برابر یکی از حالت های زیر است:

  • onAdLoaded زمانی که تبلیغ از سرور دریافت شده و آماده نمایش می‌باشد.
  • onAdOpened زمانی که تبلیغ بینابینی به صورت تمام صفحه نمایش داده شده می‌شود.
  • onAdFailedToLoad زمانی که تبلیغ بینابینی وجود نداشته یا خطایی در نمایش آن ایجاد شده است.

تبلیغات بنر مربعی (MREC)

تبلیغاتی هستند که یک فضای مربعی شکل را اشغال کرده و معمولا از نوع عکس یا متن می‌باشند. این نوع از تبلیغات در صفحه نمایش مانده تا زمانی که کاربر از آن صفحه برود.

طبق آمار این نوع تبلیغ درآمد شما را به صورت چشم گیری افزایش می دهد و پیشنهاد چشمک استفاده شما از این نوع تبلیغ می باشد.

به منظور فعال سازی کد زیر را قرار دهید:

// [top | center | bottom] load  on the bottom of screen;
CheshmakLib.initializeMRECAds("bottom"); 

نیاز به تنظیمات بیشتری نبوده و تمامی رویداد های نمایش و کلیک به صورت اتوماتیک ثبت خواهند شد. 

شما می توانید تبلیغات را در بالا، پایین و یا وسط صفحه گوشی نشان بدهید. همچنین با فراخوانی تابع removeMrecAds آن را از صفحه حذف نمایید.

CheshmakLib.removeMrecAds();

تبلیغات بینابینی(interstitial)

تبلیغات بینابینی نوعی از تبلیغات بوده که در حین کار کردن کاربران با اپلیکیشن به صورت تمام صفحه نمایش داده می شود و کاربر حق انتخاب این که روی تبلیغ کلیک کند یا به برنامه برگردد، را دارد. این نوع تبلیغ را می توان در مکان هایی مانند کلیک روی یک دکمه مهم یا هنگامی که کاربر از یک اکتیویتی به اکتیویتی دیگر می رود نشان داد.

به منظور نمایش این آگهی ابتدا متد Initialize را صدا زده و از کد زیر استفاده می کنید

using CheshmakMe;
CheshmakLib.initializeInterstitialAds();
//
CheshmakLib.showInterstitialAds();

تبلیغات بینابینی دارای میزان درآمد بیشتری نسبت به بنری می‌باشد. در عین حال سعی کنید در صورتی که تبلیغ بینابینی به کاربر نشان دادید بلافاصله دوباره نشان ندهید و تعداد دفعات نمایش آن را کم کنید.همچنین مطمئن شوید interstitialAds.Initialize و صدا زدن تابع show در آن با کمی فاصله صورت می‌گیرد. در صورتی که بلافاصله تابع show را فراخوانی کنید تبلیغی نمایش داده نخواهد شد. 

نمونه‌ای از تبلیغ بینابینی که تبلیغ یک اپلیکیشن در گوگل پلی می‌باشد در شکل زیر آمده است:

رویداد ها

در زمان استفاده از تبلیغات بینابینی تابع AdsEvents در فایل Cheshmak.cs ، با دو پارامتر (type ، eventName) و به شرح زیر فراخوانی می شود.

type همیشه برابر “INTERSTITIAL” می باشد. مقدار eventName برابر یکی از حالت های زیر است:

  • onAdLoaded زمانی که تبلیغ از سرور دریافت شده و آماده نمایش می‌باشد.
  • onAdOpened زمانی که تبلیغ بینابینی به صورت تمام صفحه نمایش داده شده می‌شود.
  • onAdFailedToLoad زمانی که تبلیغ بینابینی وجود نداشته یا خطایی در نمایش آن ایجاد شده است.
  • onAdClicked زمانی که کاربر روی تبلیغ کلیک می کند.

تبلیغات جایزه‌ای(rewarded)

تبلیغات جایزه‌ای نوعی از تبلیغات بوده که در ازای دیدن یک ویدیو توسط کاربر، امتیازی درون برنامه به کاربر داده می‌شود. این نوع تبلیغ را می توان در مکان هایی مانند گرفتن امتیاز اضافی یا رد کردن یک مرحله بدون بازی کردن آن نشان داد.

نکته‌ای که در این نوع تبلیغات بسیار مهم می‌باشد این است که دیدن این ویدیو الزاما باید با رضایت کاربر باشد و هیچ اجباری به دیدن آن نباید وجود داشته باشد.

به منظور نمایش این آگهی ابتدا متد Initialize را صدا زده و از کد زیر استفاده می کنید

using CheshmakMe;
CheshmakLib.initializeRewardedAd();
//
CheshmakLib.showRewardedAd();

مطمئن شوید فراخوانی Initialize و صدا زدن تابع show با کمی فاصله صورت می‌گیرد. در صورتی که بلافاصله تابع show را فراخوانی کنید تبلیغی نمایش داده نخواهد شد.

 

رویداد ها

در زمان استفاده از این تبلیغات تابع AdsEvents در فایل Cheshmak.cs ، با دو پارامتر (type ، eventName) و به شرح زیر فراخوانی می شود.

type همیشه برابر “REWARDED” می باشد. مقدار eventName برابر یکی از حالت های زیر است:

  • onAdLoaded زمانی که تبلیغ از سرور دریافت شده و آماده نمایش می‌باشد.
  • onAdOpened زمانی که تبلیغ  نمایش داده می‌شود.
  • onAdFailedToLoad زمانی که تبلیغ وجود نداشته یا خطایی در نمایش آن ایجاد شده است.
  • onRewarded کاربر تبلیغ شما را مشاهده کرده و باید امتیاز یا جایزه دریافت کند.