تنظیمات تبلیغات

ابتدا از پوشه cheshmak، گیم ابجکت CheshmakGameObject را با درگ کردن موس، در کنار سایر ابجت های بازی قرار دهید.

سپس با دابل کلیک بر روی اسکریپت Cheshmak.cs وارد محیط ویرایش آن شوید. در تابع start می توانید تنظیمات اولیه تبلیغات را انجام بدهید.

تبلیغات تستی

تابع setTestMode برای نمایش تبلیغات در حالت تستی می باشد.به منظور این که مطمئن شوید تمامی تنظیمات را به درستی انجام داده اید.این فراخوانی باعث شده تا تبلیغات تستی به شما نمایش داده شود. مطمئن شوید که قبل از انتشار نهایی اپلیکیشن خود این کد را حذف کنید چرا که درآمدی کسب نخواهید کرد.

 

غیر فعال کردن تبلیغات

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که کاربران ویژه‌ای دارید تبلیغات را برای آن‌ها غیر فعال کنید. این کار به افزایش رضایت کاربران شما منتهی خواهد شد. به این منظور کافی است برای این دسته از افراد کد زیر را در برنامه خود فراخوانی کنید:

CheshmakLib.disableAdvertises();

در صورتی که بخواهید برای آن فرد دوباره تبلیغ را فعال کنید کافی است تا کد زیر را فراخوانی کنید:

CheshmakLib.enableAdvertises();

تبلیغات بینابینی(interstitial)

تبلیغات بینابینی نوعی از تبلیغات بوده که در حین کار کردن کاربران با اپلیکیشن به صورت تمام صفحه نمایش داده می شود و کاربر حق انتخاب این که روی تبلیغ کلیک کند یا به برنامه برگردد، را دارد. این نوع تبلیغ را می توان در مکان هایی مانند کلیک روی یک دکمه مهم یا هنگامی که کاربر یک مرحله از بازی را تمام کرده است، نمایش بدهید.

 

using CheshmakMe;
CheshmakLib.initializeInterstitialAds();
//
CheshmakLib.showInterstitialAds();

 سعی کنید در صورتی که تبلیغ بینابینی به کاربر نشان دادید بلافاصله دوباره نشان ندهید و تعداد دفعات نمایش آن را کم کنید.همچنین مطمئن شوید بلافاصله بعد از شروع بازی تابع نمایش تبلیغات را صدا نزنید. 

نمونه‌ای از تبلیغ بینابینی که تبلیغ یک اپلیکیشن در گوگل پلی می‌باشد در شکل زیر آمده است:

دریافت رویداد در تبلیغات بینابینی

در زمان استفاده از تبلیغات بینابینی تابع AdsEvents در فایل Cheshmak.cs ، با دو پارامتر (type ، eventName) و به شرح زیر فراخوانی می شود.

type همیشه برابر “INTERSTITIAL” می باشد. مقدار eventName برابر یکی از حالت های زیر است:

  • onAdLoaded زمانی که تبلیغ از سرور دریافت شده و آماده نمایش می‌باشد.
  • onAdOpened زمانی که تبلیغ بینابینی به صورت تمام صفحه نمایش داده شده می‌شود.
  • onAdFailedToLoad زمانی که تبلیغ بینابینی وجود نداشته یا خطایی در نمایش آن ایجاد شده است.
  • onAdClicked زمانی که کاربر روی تبلیغ کلیک می کند.

تبلیغات جایزه‌ای(rewarded)

تبلیغات جایزه‌ای نوعی از تبلیغات بوده که در ازای دیدن یک ویدیو توسط کاربر، امتیازی درون برنامه به کاربر داده می‌شود. این نوع تبلیغ را می توان در مکان هایی مانند گرفتن امتیاز اضافی یا رد کردن یک مرحله بدون بازی کردن آن نشان داد.

نکته‌ای که در این نوع تبلیغات بسیار مهم می‌باشد این است که دیدن این ویدیو الزاما باید با رضایت کاربر باشد و هیچ اجباری به دیدن آن نباید وجود داشته باشد.

 

using CheshmakMe;
CheshmakLib.initializeRewardedAd();
//
CheshmakLib.showRewardedAd();

 

نمونه‌ای از تبلیغ پاداش که تبلیغ یک اپلیکیشن در گوگل پلی می‌باشد در شکل زیر آمده است:

 

دریافت رویداد در تبلیغات جایزه‌ای (rewarded)

در زمان استفاده از این تبلیغات تابع AdsEvents در فایل Cheshmak.cs ، با دو پارامتر (type ، eventName) و به شرح زیر فراخوانی می شود.

type همیشه برابر “REWARDED” می باشد. مقدار eventName برابر یکی از حالت های زیر است:

  • onAdLoaded زمانی که تبلیغ از سرور دریافت شده و آماده نمایش می‌باشد.
  • onAdOpened زمانی که تبلیغ  نمایش داده می‌شود.
  • onAdFailedToLoad زمانی که تبلیغ وجود نداشته یا خطایی در نمایش آن ایجاد شده است.
  • onRewardedVideoCompleted زمانی که پخش ویدیو به پایان برسد.
  • onRewarded کاربر تبلیغ شما را مشاهده کرده و باید امتیاز یا جایزه دریافت کند.